top of page
Writer's pictureStella Agnesia

School Uniforms for Junior High School Students in Oepoli, East Nusa Tenggara



The distribution of uniforms for the students of San Daniel Junior High School was a success. The students received a package containing new uniforms, vitamins, as well as booklets on digital literacy, nutrition, and personal hygiene. Thank you to every sponsor who has provided the support and donations needed for these children. There were 200 students of SMP San Daniel, Oepoli who received new uniforms. They are very happy to receive this package!



They also received counseling about digital literacy and personal hygiene. We conducted this counseling for 3 days with the 7th, 8th, and 9th graders. The children were informed more about how to use the internet more wisely and responsibly, and not easily give their personal information carelessly to other people such as strangers they encounter on the internet. They are also taught how important it is to take good care of their bodies so that their bodies can become clean outside and inside. Children in Oepoli have very low levels of awareness of personal hygiene. Maybe for us, it's simple to take good care of our bodies, but many children there rarely take a shower, shower without shampoo and soap, and are lazy to brush their teeth, they also still walk outside of the house barefoot, etc. This greatly affects their health and nutrition.


We also had the opportunity to exchange ideas with the teachers of San Daniel Junior High, Oepoli. Their area, which is quite far away, is on the border between Indonesia and Timor Leste, and the difficulty of access to transportation, makes it difficult for them to gain updated information, training, and supplies for teaching. With all the limited access and information, they still try to provide the best for their students.


We are grateful to be able to do many things together with the children and teachers of San Daniel Junior High, Oepoli. We believe they are great people. Thank you KI Friends, for supporting us in doing this project. We will continue to carry out several projects in the future to build education in Oepoli, East Nusa Tenggara.


---------


Seragam Sekolah untuk Siswa SMP di Oepoli Nusa Tenggara Timur


Pemberian seragam untuk anak-anak SMP San Daniel berlangsung dengan sukses. Para murid menerima paket yang berisi seragam baru, vitamin, dan juga booklet tentang literasi digital, gizi, dan kebersihan diri. Terima kasih kepada setiap sponsor yang telah memberikan dukungan dan donasi yang dibutuhkan untuk anak-anak Oepoli ini. Ada 200 siswa siswi SMP San Daniel Oepoli yang menerima seragam baru. Mereka sangat senang sekali menerima paket ini!


Mereka juga mendapatkan penyuluhan mengenai literasi digital dan juga kebersihan diri. Penyuluhan ini kami lakukan selama 3 hari bersama dengan anak-anak kelas 7, 8 dan 9. Anak-anak jadi lebih mengetahui dan paham tentang bagaimana menggunakan internet dengan lebih bijak dan bertanggung jawab, serta tidak dengan mudah memberikan informasi pribadi mereka dengan sembarangan kepada orang asing yang mereka kenal di internet. Mereka juga dibekali bagaimana pentingnya menjaga tubuh mereka dengan baik supaya mereka bisa menjadi anak-anak yang bersih, yang juga sehat dari luar dan juga dari dalam. Anak-anak di Oepoli sangat rendah tingkat kesadaran dalam kebersihan pribadi. Mungkin bagi kita sederhana, namun banyak di antara mereka yang jarang mandi, mandi tanpa shampoo dan sabun, malas menggosok gigi, berjalan di luar rumah tanpa alas kaki, dll. Hal ini juga sangat berpengaruh pada kesehatan dan gizi mereka.


Kami juga berkesempatan untuk saling bertukar pikiran dengan para guru SMP San Daniel Oepoli. Keberadaan mereka yang cukup jauh di pelosok perbatasan Indonesia dan Timor Leste, ditambah dengan sulitnya akses transportasi, membuat mereka kesulitan mendapatkan informasi, pelatihan, dan pembekalan untuk mengajar. Dengan segala keterbatasan akses dan informasi mereka tetap berusaha memberikan yang terbaik bagi siswa dan siswi mereka.


Kami bersyukur bisa melakukan banyak hal bersama-sama anak-anak dan guru-guru SMP San Daniel, Oepoli. Kami percaya mereka adalah orang-orang yang hebat. Terima kasih Sahabat KI, sudah mendukung kami melakukan project ini. Kami akan terus melakukan beberapa project ke depannya demi membangun pendidikan di Oepoli, Nusa Tenggara Timur.


12 views0 comments

Comentários


bottom of page